KAKO JE UGAŠENA EMISIJA "ATLANTIS"

Miloš Obradović

Željko Ivanji: "Nismo ugasili emisiju, samo smo dali podršku uredniku." Dragoljub Mićunović: "Kao slušalac imam pravo da kažem da li mi se sviđa ili ne, posebno sa stanovišta javnog servisa".

Pošto je emisija "Atlantis", posle prošlonedeljne sednice Programskog odbora RTS-a, "skinuta" sa Drugog programa Radio Beograda, još nije sasvim jasno ko je to i zašto učinio.

Programski odbor nije ovlašćen da "skida" emisije sa programa a njegovi članovi kažu da to nisu ni tražili. Oni smatraju da je emisiju ukinuo Upravni odbor ali njegov predsednik kaže da ne zna ništa o tome. Podsećamo, generalni direktor RTS-a, kao i direktor Radio Beograda, kažu da nisu "ugasili" emisiju "Atlantis" i upućuju na urednika Radio Beograda 2 koji, medjutim, već četvrti dan neće da odgovori novinaru Balkanmmagazina na pitanje da li je i zašto to učinio.

Neprihvatljiva emisija

Emisija "Atlantis" na Drugom programu Radio Beograda nije ukinuta zbog Programskog odbora RTS-a, već su to uradili Upravni odbor i uredništvo Radio Beograda, rekao je za Balkanmagazin predsednik Programskog odbora Dragoljub Mićunović.

„Na Programskom odboru vođena je debata o toj emisiji, ali nikakvi zahtevi nisu podneti, niti su se tražile personalne promene. Zamerke na ovu emisiju su kršenje elementarnih prava, stavovi o diskriminaciji, pitanje profesora Trifkovića, ocene Srebrenice i holokausta. Ja kao slušalac imam pravo da kažem da li mi se sviđa ili ne, posebno sa stanovišta javnog servisa“, rekao je Mićunović.

Akademik Nikša Stipčević, predsednik UO RTS-a rekao nam je da nije obavešten o ovoj promeni i da ne zna ništa o tome, kao i da odluka o ukidanju emisije mora da je donesena na predlog Programskog odbora.

Željko Ivanji, član Programskog odbora iz redova G17 plus, izjavio je da je obaveza uredništva da reaguje na stvari koje su se govorile u emisiji „Atlantis“ i bez kritika Odbora.

„Urednici Radio Beograda i ranije su dobijali pretnje i trpeli pritiske da se ne preduzima ništa po pitanju ove emisije. Predsednik odbora Mićunović je insistirao da se ovo raspravi i dobio je podršku. Tako smo dali i podršku uredništvu da reaguje, mada urednik mora da reaguje, bez obzira na pritiske ili podršku, jer to mu je obaveza. Mi tamo nismo doneli nikakvu odluku, ali smo bili saglasni da emisija navodi na govor mržnje i relativizuje svaki zločin. Ovo je neprihvatljivo, a posebno za javni servis i urednici moraju da preuzmu odgovornost. Relativizacija zločina je od najveće opasnosti po naše društvo. Ne može se reći, na primer, da u Srebrenici nije bilo pogroma. To nije za raspravu. Mada u toj emisiji i nije bilo nikakve debate i to je njen najveći problem. Problem je što bi neko mogao te stavove da poistoveti sa stavovima javnog servisa, jer se emituju na njegovom programu“, rekao je Ivanji.

Dva "jaka glasa", dovoljna za presudu?

Juče smo pokušali da dobijemo sekretara Programskog odbora kako bi zatražili zapisnik sa sednice od četvrtka 24. marta na kojoj je potegnuto pitanje „nepodobnosti“ Atlantisa, ali nismo uspeli da dođemo do sagovornika. Zato i dalje nije jasno kakav je stav Programskog odbora o ovoj temi, s obzirom da tamo ima 18 članova. Uspeli smo da utvrdimo samo da su dva člana Odbora – inače, predstavnici stranaka (DS i G17) iz vladajuće koalicije – kritički govorili o emisiji "Atlantis". Pronašli smo još dva člana od kojih jedan nije ni prisustvovao sastanku Odbora a drugi se nije izjašnjavao. Prema tome, nije jasno kako je mišljenje samo dva od 18 članova Odbora izazvalo "ukidanje" emisije? Urednik Drugog programa Radio Beograda, zasad, izbegava da to objasni.

Podsećamo, "Programski odbor zastupa interese gledalaca i slušalaca u celini. Programski odbor razmatra ostvarivanje programske koncepcije Radiodifuzne ustanove Srbije i, u vezi sa tim, upućuje preporuke i sugestije generalnom direktoru i Upravnom odboru". Trebalo bi, znači, da se čitav Programski odbor ili bar njegova većina izjasni o ovoj temi, s obzirom da je u njemu šest narodnih poslanika ali i 12 članova "iz reda profesionalnih udruženja, naučnih ustanova, religijskih zajednica, udruženja građana, nevladinih organizacija i sl." To se nije dogodilo.

Takodje, Programski odbor svoje "sugestije upućuje generalnom direktoru i Upravnom odboru RTS" a ni to se nije desilo.

Kako sada izgleda, urednik Radio Beograda 2 sam je procenio da su dva glasa u Odboru - predstavnika vlasti – dovoljna da kritikovanu emisiju skine sa programa, bez dalje rasprave i drugih argumenata.



Upozorenje:

Web časopis Balkan Magazin ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Sva mišljenja, sugestije, kritike i drugi stavovi izneseni u komentarima su isključivo lični stavovi autora komentara i ne predstavlja stavove redakcije Web časopisa Balkan Magazin.

captcha image
Reload Captcha Image...