KRITIKE BENEDIKTU XIV ZBOG THOMPSON-A

Milan Lazarević

„Pogrešan susret pape sa skandaloznim hrvatskim pevačem“

Nemački papa Benedikt XIV izazvao je negodovanje u Izraelu početkom ovog meseca pošto se posle generalne audijencije sastao sa „hrvatskim skandaloznim pevačem“ Markom Perkovićem, piše njemački nedeljnik Der Spiegel u članku pod naslovom „Pogrešan susret“. Prema ovom časopisu, „nacionalista Perković svojim ratnim pesmama o krvi i časti širi rasnu mržnju i slavi nasilje“.

Šef Centra Simon-a Wiesenthal-a u Jerusalimu Efraim Zuroff označio je susret pape s pevačem zvanim Thompson i njegovom porodicom kao „veoma nesrećan“. To što ga je „sveti otac“ primio, štaviše je loš signal za katolike na celom svetu. „A lično me je to šokiralo“, dodao je Zuroff.

Papin portparol Federico Lombardi nastojao je da umiri javnost i zaštiti papu od medjunarodnih kritika ukazivanjem da Benedikt XIV „ne može poznavati sve koje prima u generalnu audijenciju“. Prešao je, medjutim, preko toga da je Perković, u stvari, primljen posle generalne audijencije, kao i preko toga da mu je Švajcarska pre dva meseca zabranila pristup svojoj teritorij, a u Austriji, na primer, su bili prinudjeni zbog oštrih protesta da otkažu njegov koncert.

Perkovič i sam na svom vebu demantuje vatikanskog portparola:

“Sveti otac me je primio, kao i moju porodicu, u privatnu audijenciju i razgovarao sam s njim.“ A to dokazuje fotografijom s papom koji od njega prima poklon - kolekciju od pet CD i DVD. Pevač ih je lično izabrao, a bili su „specijalno uradjeni za ovu priliku“ i zapakovani u belu kožu. Osim toga, papi je Perković predao sliku Hrama hrvatskih mučenika koji je sagradio u svom rodnom mestu Čavoglave.

Benedikt XIV, prema delu medija, nekim svojim potezima i odlukama, više deli nego što spaja ljude. Za ilustraciju se često citira deo iz njegovog predavanja u Regensburgu 12.09.2006 u kome se on pozvao na riječi vizantijskog cara Manuila (Manojla) II u dijalogu s jednom persijskim učenim čovekom. „Pokaži mi šta je to novo Mohamed doneo, naći ćeš tamo samo loše i neljudske stvari kao što je, na primer, to da je odredio da se vera koju propoveda ima širiti mačem“. To istupanje je, kao što se moglo očkivati, naišlo na mnoge proteste u islamskom svetu.

Politički skandal izazvala je i papina odluka o rehabilitaciji britanskog biskupa Richarda Williamsona koji je poznat po negiranju holokausta. Taj biskup i dan-danas odbija da plati kaznu od 10.000 hiljada funti na koju je osudjen zbog toga..

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, omalovažavanje, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Zadržavamo pravo izbora ili skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Web časopis BalkanMagazin ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Sva mišljenja, sugestije, kritike i drugi stavovi izneseni u komentarima su isključivo lični stavovi autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije Web časopisa BalkanMagazin.

captcha image
Reload Captcha Image...