OPET SENZACIONALNO HAPŠENJE

S. Kačarević

(pregled najvažnijih tema na naslovnim stranama srpske štampe)

Sve današnje novine, osim jednih, na naslovnim stranama prenose izveštaje o hapšenju pet bivših direktora "Geneksa" i ćerke firme "Internacional CG" kao i jednog službenika Agencije za privatizaciju. Uhapšeni se terete da su oštetili državu i pribavili protivpravnu korist konzorcijumu privatnih firmi u iznosu od preko 22 miliona evra pa im je odredjen pritvor od 48 sati, sapštila je policija.

 

Politika i pravda

Najkrupnija stavka za koju se terete osumnjičeni je prodaja parcele 2004. godine od 1,2 hektara, bez javnog konkursa direktnom pogodbom, konzorcijumu privatnih firmi. Reč je o prostoru na Novom Beogradu, izmedju zgrade "Delte" i hotela "Hajat" i "Interkontinental" gde je pri kraju gradnja luksuznog zdanja od oko 36.000 kvadratnih metara. Od poznatih imena u novinskim napisima pominju se Milorad Savićević, uhapšeni dugogodišnji direktor "Geneksa" i "ICG"-a (Novosti), Djordje Nicović, nekadašnji viceguverner NBS a sada vlasnik jedne od firmi iz konzorcijuma koji je kupio plac (Blic), kao i "jedan srpski tajkun koji želi da se za male pare" domogne "Geneksa" i njegove zaostavštine (Kurir). Prema procenama akcionara, imovina "Geneksa" u zemlji i svetu vredi najmanje četiri milijarde evra, piše Politika.

 

Većina listova navodi političku biografiju Savićevića koji je pravio karijeru u doba vladavina Tita i Stambolića, pa se sukobio sa Miloševićem i ostao bez direktorskog mesta u "Geneksu", zatim bio član saveta ujedinjene opozicije, osnivač jedne od opozicionih stranaka, a posle 2000. godine poslanik, predsednik UO "Zastave" i ponovo direktor "Geneksa". Koliko je pravda spora, podseća Glas javnosti pošto su zaposleni u "Geneksu" podnosili više krivičnih prijava protiv Savićevića još 2003. godine ali su "sve završile u fioci Trećeg opštinskog suda".

 

Zanimljivo je da Pravda ne objavljuje ni slovo o ovoj temi. Ovo spektakularno hapšenje, bez namere da se umanji njegov značaj, neodoljivo podseća na ranije slične - gromoglasne optužbe od kojih su neke završile bez očekivanog epiloga. Baš u današnjim novinama (Kurir) objavljeno je podsećanje na "slučaj Dragić" kada je 2005. godine jedan biznismen uhapšen a ministar odbrane smenjen: biznismen izjavljuje kako je sudskim rešenjem oslobodjen optužbi za mito i tvrdi da je optužba protiv njega bila lažna i politički montirana.

 

Smenjen glavni muftija

Na Skupštini Islamske zajednice Sandžaka, javlja Danas, sa svih funkcija smenjen je Muhamer Zukorlić, glavni muftija IZ u Srbiji. Njemu je, piše Politika, dat rok od šest sati da podnese ostavku ali pošto nije bilo odgovora, on je smenjen. Zukorlić u svojoj izjavi podseća da je pre nekoliko meseci tražio od vlasti u Beogradu da mu se dostave dosijei imama - saradnika obaveštajnih službi u nekadašnjoj Jugoslaviji i današnjoj Srbiji. On tvrdi da njegovo smenjivanje samo pokazuje koliko je bio u pravu kada je to tražio i kako Sulejman Ugljanin (lider vladajuće stranke u Novom Pazaru) "sa porodicom Jusufspahić iz Beograda i Udbom žele staviti kontrolu nad Islamskom zajednicom u Srbiji".

 

Politika na naslovnoj strani piše o dogovoru DS i DSS da sadašnji predsednik i zamenik predsednika Skupštine grada Beograda zamene mesta da bi zbog smrti gradonačelnika njegovu funkciju preuzeo vršilac dužnosti iz iste stranke. Prema nezvaničnim saznanjima ova "rotacija" biće izvedena tako što će oba funkcionera podneti ostavke a onda će odbornici gradske skupštine u ponedeljak birati novog predsednika i zamenika.

 

Pravda, medjutim, pod naslovom "Prevara: DS i DSS zajedno krše zakon", piše da je propisano raspisivanje izbora posle 15 dana u slučaju smrti gradonačelnika. List citira anonimnog sagovornika koji objašnjava da DS nema pravog protivnika koji bi se na izborima za gradonačelnika ozbiljnije suprotstavio kandidatu radikala pa se zato izbegava raspisivanje izbora.

 

"Zbog 48 sati svadba traže smenu Tijanića" piše Blic o raspravi u Skupštini Srbije o popularnoj emisiji RTS i zahtevu nekih poslanika da se smeni direktor zbog "promovisanja nasilja nad ženama".

 

O istoj temi Pres najavljuje priču pod naslovom "48 sati skupština" i navodi da su "poslanici umesto da raspravljaju o zakonima potrošili čitav dan na prepucavanja o emisiji RTS-a 48 sati svadba". Listi citira i direktora RTS-a: "Neki poslanici doneli su pogrešne zaključke zbog loše dioptrije ili vidljivih namera".

 

Mafija, monopol i propaganda

Blic nastavlja priču povodom pokušaja ubistva od utorka, naslovom "Počeo obračun gradjevinske mafije". List iznosi tvrdnju da je "gradjevinska mafija najjača, jača i od trgovaca drogom".

 

Novosti saznaju da će Komisija Ministarstva nauke predložiti Vladi Sbije da ugasi Akcelerator "Tesla", veliki projekat Instituta "Vinča" u koji je država uložila 15 miliona evra od 1989. godine. List navodi da je reč o stručnom mišljenju a da će Vlada doneti odluku o konačnom rešenju.

 

"Po jeftino mleko u Niš i Kragujevac", objavljuje Glas javnosti povodom izjave Slobodana Milosavljevića, ministra poljoprivrede da potrošači mleka "treba da se okrenu jeftinijim proizvodjačima". Reč je o tome da Salford drži 80 odsto prodaje dugotrajnog mleka pa jeftinije mleko drugih proizvodjača – koje nije poskupelo - ne može da se nadje, osim u Nišu, Kragujevcu i Leskovcu jer tamošnji mlekari nisu povećali cene.

 

Danas najavljuje "Podsećanje na socrealističku razvojnu propagandu" pod naslovom "Brojke za zidne novine". Reč je o analizi izjave Dragana Djilasa, ministra bez portfelja zaduženog za nadgledanje odvijanja Nacionalnog investicionog plana, koji je u TV dnevniku "usput spomenuo da je za novac iz ovog državnog fonda, teškog oko milijardu evra, konkurisalo 7.000 (sedam hiljada) projekata". Ovo autoru ukazuje na apsurdnost projekta i upućuje ga na "zamišljanje arhive sa 7.000 zahteva za novac, nad kojom bdiju ministri na čelu sa Djilasom". Pored ostalog, on tvrdi da je reč o bajatoj iluziji prethodne vlade, kako se NIP-om može kupiti izborni uspeh i savetuje da se smisli nešto "svežije od NIP-a koji zaudara na propalu socijalističku razvojnu propagandu".

 

Donacija za prisluškivanje

"Veliko uvo nadzire Bosnu" piše Politika kako EU finansira mrežu prislušnih uredjaja da bi za potrebe policije gradjani BiH bili pod kontrolom.

 

Kurir saznaje iz anonimnog izvora da je pripadnik zemunskog klana u bekstvu, stigao u Beograd redovnim letom "Lufthanze" iz Frankfurta. List takodje saznaje da će Robert de Niro, poznati glumac doći u Beograd u decembru na egzibicioni teniski turnir u Areni.

 

Pravda nastavlja da piše o skandalu sa pojavom privatnog porno filma na Internetu, pod naslovom "Podržavam Suzanu". Reč je o izjavi poznate pevačice Svetlane Ražnatović koja "moli novinare da se ne bave ovim porno skandalom od kojeg najviše pati porodica Suzane Mančić", a list to objavljuje kao glavni naslov na naslovnoj strani.

 

 

 

 


Upozorenje:

Web časopis Balkan Magazin ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Sva mišljenja, sugestije, kritike i drugi stavovi izneseni u komentarima su isključivo lični stavovi autora komentara i ne predstavlja stavove redakcije Web časopisa Balkan Magazin.

captcha image
Reload Captcha Image...