Povećajte font Podrazumevana veličina fonta Smanjite font Pišite nam... RSS:BalkanMagazin - Zdravlje

PROBLEM S ČOKOLADOM

Uglavnom svi znaju za pozitivno dejstvo čokolade na zdravlje ljudi. Međutim, u časopisu Lancet objavljen je članak koji je "probio" oreol oko ove poslastice.
Priredio: Milan Djukić
petak, 4. januar 2008
 
Pošaljite komentar

Upozorenje:
Web časopis Balkan Magazin ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Sva mišljenja, sugestije, kritike i drugi stavovi izneseni u komentarima su isključivo lični stavovi autora komentara i ne predstavlja stavove redakcije Web časopisa Balkan Magazin.


Sličica:

Preostalo 0 karaktera od 1500
Napomena:
Usled velikog broja automatski generisanih komentara (spam) prinuđeni smo da uvedemo dodatnu verifikaciju. Molimo vas da pre slanja vašeg komentara unesete u polje karaktere koje vidite na sličici.
Nova sličica...
Pošalji komentar...

Upravo u vreme novogodišnjih i božićnih praznika u uvodniku časopisa Lancet objavljena je vest da se u dogledno vreme neće pojaviti "čokoladna terapija" za srčana oboljenja. U stvari, urednici su hteli da istaknu činjenicu da sastojci koji čokoladu čine dobrom po zdravlje - antioksidanti flavanoli - čine i da je ona gorča. Zbog toga proizvođači često izdvajaju flavanole, pa čokoladu ostavljaju bez glavnih medicinski povoljnih svojstava. Što je još gore, na omotima obično nema informacija da li u čokoladi ima flavanola ili nema, pa teško možete znati da li je čokoladna poslastica kojom bi da se počastite - korisna po vaše zdravlje.

 

cokolada

Crna čokolada - potencijalno "dobra" čokolada

 

Ove "depresivne" vesti objavljene su samo mesec dana nakon što su u medicinskom časopisu Američke asocijacije za srčane bolesti Circulation objavljeni rezultati istraživanja koje je izazvalo velika komešanja u stručnim krugovima. Studijom su bila obuhvaćena 22 pacijenta kojima je presađeno srce i kojima je posle operacije bila data doza tamne ili pak lažne čokolade. Samo dva sata nakon toga, kod pacijenata koji su dobili pravu čokoladu bila su primetna poboljšana cirkulacija i vaskularne funkcije, dok kod onih koji su dobili placebo nije bilo nikakvih promena.

 

Tekst objavljen u časopisu Circulation je samo poslednji u nizu u kojima se ističu korisna svojstva čokolade. Flavonoidi u čokoladi, među kojima je i antioksidans flavanol, slični su onima u čaju, crvenom vinu i nekom voću i povrću, namirnicama koje su takođe poznate po povoljnim efektima na zdravlje.

 

Da biste povećali šanse da dobijete slatkiš bogat flavanolom, najbolje je da tražite veoma tamnu čokoladu s malo dodatih sastojaka, kaže dr Jakob Šani, predsednik Kardiološkog instituta medicinskog centra u Njujorku. Što je čokolada tamnija, veća je verovatnoća da u njoj ima flavonoida, piše u biltenu klinike Mejo. Tipična štangla tamne čokolade sadrži u proseku 53,5 miligrama flavonoida. Mlečna čokolada sadržai manje od 14 miligrama, dok ih u beloj čokoladi uopšte nema, piše u izveštaju klinike.

 

Međutim, čak i ako je čokolada koju ste izabrali puna flavanola, ona neće biti čudotvoran lek. U većini studija ističe se samo skromna korist od čokolade. Čak i u slučajevima "dobre" čokolade, i dalje se pažnja mora obratiti na sadržaj kalorija i masti.

 

"Ako me pitate šta je važnije - umerena fizička aktivnost kao što je šetnja ili konzumiranje čokolade - ja vam odgovaram: krenite u šetnju", kaže dr Šani. "Mislim da u bližoj budućnosti nećemo moći da savetujemo pacijente da jedu što više čokolade. Bilo bi to previše dobro da bi bilo istinito."

 

Izvor: New York Times