Festival kineskog filma u Francuskoj

Valentina Jokić, STRAZBUR

Od sredine maja do pred kraj juna širom Francuske biće prikazano 14 filmova na drugom festivalu kineskog filma

U Francuskoj će, po prvi put, biti prikazano deset izabranih filmova među kojima i filmovi reditelja Džang Jimoua , Džon Vua,  Gu Čangveja ili Džeki Čana. Među glumcima publika će videti Gung Li, Džang Ziji, Mišel Jo, Toni Liang, Džou Ssun ili Li Bingbing.

Na ovogodišnjem Festivalu kineskog filma predsedavajući su Žerom Sedu, kopredsednik filmske kuće Pate i Jin Fu, direktor kineskog kulturnog centra u Parizu. Počasni predsednik festivala je Tung Gang, direktor kineskog Kabineta Državne Administracije za Radio, Film i Televiziju  (SARFT - State Administration of Radio, Film and Television).

U velikoj bioskopskoj sali Gomon na Šanzelizeu u Parizu, u ponedeljak 14. maja poznata kineska glumica Gung Li, svečano je otvorila Drugi Festival kineskog filma u Francuskoj. Francuskoj publici će biti prikazano deset igranih i četiri animirana filma iz perioda izmedju 2010 i 2012 godine, širom Francuske: u Parizu, Lionu, Marseju, Kanu, Biaricu, Strazburu i na Reunionu. Festival završava 27 juna u Strazburu.

the great magician

The Great Magician

Pored čuvene kineske glumice Gung Li, učesnici otvaranja bili su i francuska rediteljka  An Fonten  i zamenik kineskog ministra za radio, film i televiziju Džang Pimin. Međutim, Alen Delon, očekivani počasni gost, nije se pojavio na otvaranju iz, prema izjavama organizatora, ličnih razloga.

Festival je otvoren romantičnom komedijom reditelja Čen Daminga, Uo dž njužen sin - Wo zhi nu ren xin sa Gung Li i Endi Lo, rimejkom američkog filma Nensi Mejers What women want (Šta žene žele) sa Mel Gibsonom u glavnoj ulozi.

Gung Li je na pitanja novinara, o čemu svedoči video zapis Mari-Lor Hardi iz lista Frans Suar, odgovorila da je počastvovana prilikom da predstavlja Drugi festival kineskog filma u Francuskoj. “ Nadam se da će Francuzi preko našeg filma bolje upoznati kinesku kulturu” izjavila je Gung Li i dodala: “Postoje dve vrste kineskog filma, jedna prikazuje kineski način razmišljanja dok druga, čiji je budžet veliki, želi da se dopadne široj publici. Svake godine festival predstavlja i nove reditelje što francuzima nudi nove poglede na Kinu. Želela bih da i u buduće predstavljam ovaj festival.”

U izboru su i četiri animirana filma rađena u filmskim studijima u Šangaju među kojima i jedan, inspirisan Pekinškom operom. Da nao tien gung -  Da nao tian gong (Metež u nebeskoj palati), rađen je u 3D verziji, a glavni lik mu je Sun Vukung (Kralj Majmun). U martu ove godine, ovaj film je predstavljen i na dečijem međunarodnom filmskom festivalu u Njujorku. Adaptacija je urađena prema originalnoj verziji Van Laiminga iz 1965. godine čije je remek-delo deo kulturne baštine i najznačajnije ostvarenje u kineskom svetu animacije.

Među akcionim filmovima biće prikazan i Da mo šu š - Da mo shu shi (The Great Magician) reditelja Derek Jia sa Džou Sunom i Toni Liangom poznatim publici iz ostvarenja koje je dobitnik mnogih svetskih priznanja  In the Mood for Love reditelja Vong Karvaja, kao i iz filma  Lust,Caution  reditelja Ang Lia.

kinfilm stazenezele

Šta žene žele

Publika će imati priliku da vidi i melodramu Šandžašu dž lien - Shanzhashu zhi lian (Under the Hawthorn tree) reditelja, kako neki kažu, pete generacije kineske kinematografije, Džang Jimoua poznatog po ostvarenjima Hung gaoliang - Hong gaoliang (Red Sorghum) (Crveni sirak) (1987),  Da hongdenglong gaogao gua (Raise the Red Lantern) (Crveni lampioni) (1991), Jingsiung - Ying xiong (Hero) (Junak) (2002),  Đinling šsan čai - Jinling shisan chai (originalni kineski naslov: Trinaest šnalica iz Đinlinga ) The Flowers of war ( Cveće rata) (2011) sa Kristian Bejlom u glavnoj ulozi.

Publici će se predstaviti i tri autorska filma: Zui ai (Love for life) Gu Čangveja, Džuan šan (Kora) Du Điajia i Hello Šu Sienšeng (Hello, Mr Tree) Han Điea nagrađen na Četrnaestom međunarodnom filmskom festivalu u Šangaju.

Međutim, ljubitelji reditelja i glumca Điang Vena neće ga videti u filmu koji je režirao i u kojem igra, Žang zdan fei (Let the Bullets Fly, 2010) kao ni u Guan Junčang (The Lost Bladesman) (Guan Ju, izgubljeni ratnik, 2011) Alana Maka i Feliks Čunga. U pitanju su filmovi koji su zaradili vrtoglave sume novca. Mnogima je ostao u sećanju iz filma Hong gaoliang (Red Sorghum-Crveni sirak, 1987) Džang Jimoua.

Očekuje se da će Festival kineskog filma u Francuskoj privući mnoge radoznale ljubitelje filma.

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, omalovažavanje, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Zadržavamo pravo izbora ili skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Web časopis BalkanMagazin ne odgovara za sadržaj objavljenih komentara. Sva mišljenja, sugestije, kritike i drugi stavovi izneseni u komentarima su isključivo lični stavovi autora komentara i ne predstavljaju stavove redakcije Web časopisa BalkanMagazin.

captcha image
Reload Captcha Image...